Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
HBO module Marketing en communicatie

Nu ook te volgen in de avond!

HBO module Marketing en communicatie

Verbinden en verbeteren zonder specialist te worden

  • Bepaal de strategische relevantie van marcom in je organisatie
  • Draag bij aan het “outside-in” klantdenken en behalen van concurrentievoordeel
  • Verbind en verbeter marketing en communicatie in jouw organisatie

Bekijk alle details

Uitvoering
HBO module
Duur
4 dagen (13 weken)
Startmoment
Start al in april
Onderwerpen

Dit ga je leren in HBO module Marketing en communicatie

Hoe benader je marketing en communicatie vanuit een bedrijfskundig perspectief? In de HBO module Marketing en Communicatie leer je als bedrijfskundige de afdeling marketing en communicatie nog beter begrijpen. Je ontdekt welke strategie, tactieken en middelen je kunt inzetten.

Deze marketing en communicatie module is opgedeeld in twee fasen. In de eerste fase onderzoek je hoe marketing en communicatie binnen jouw organisatie is geregeld op basis van diverse analysemodellen. In het tweede gedeelte werk je aan een verbeterplan op het gebied van klant- en merkdenken en de toepassing binnen de organisatie.

Aan het eind van deze marketing en communicatie (op hbo-niveau) weet je welke strategieën, tactieken, (digitale) middelen je kunt inzetten en hoe je dit meetbaar maakt. Zo krijg je meer inzichten over het inzetten van marketing en communicatie en het succesvol bereiken van je doelgroep. Kortom, je kent als bedrijfskundig professional de strategische relevantie van marketingcommunicatie én weet in de organisatie een verbindende rol te spelen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Inspirerende voorbeelden uit het werkveld
  • Interviews met de experts in jouw organisatie
  • Inzicht in hoe jouw organisatie werkt in het ‘outside-in’ klantdenken
  • Een organisatieanalyse en de keuze voor de goede strategie
  • Focus op de klantbehoeften
  • Meetbaarheid van het bereik en het resultaat van de verbetering
  • Marketingcommunicatie verbeterplan voor jouw eigen organisatie

Resultaten

  • Je begrijpt de rol van de afdeling marketing & communicatie in de organisatie 
  • Je kent de voor de organisatie actuele trends en ontwikkelingen bij klanten 
  • Je kunt de organisatieanalyse maken o.b.v. de interne en externe klantomgeving
  • Je weet de doelgroep te bepalen en hoe deze (digitaal) te bereiken is 
  • Je kunt de effectiviteit van de afdeling marketing en communicatie meten 
  • Je stelt een verbeterplan op voor bereik van de doelgroep van de organisatie

Verhoog de effectiviteit van marketing communicatie

Voor wie?

Wil jij op strategisch managementniveau bijdragen aan het duurzaam succes van mens en organisatie? En daarbij je kennis vergroten en verzilveren naar bachelor niveau op het gebied van bedrijfskunde? Dan is deze module Marketing en communicatie op hbo-niveau de opleiding voor jou! De module kun je ‘los’ volgen of als onderdeel van de Bachelor Bedrijfskunde.

Toelatingscriteria 

Dit programma wordt op HBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Voorbereiding

Gedurende deze hbo opleiding ga je werken aan je eigen beroepsproduct. Het grote voordeel hiervan is dat je na afronding van de module een concreet plan in handen hebt om impact mee te maken. Hiervoor dien je een praktijkopdracht, case of assessment in te brengen in de vorm van een analyse, advies of ontwerp. Deze kan voor je eigen bedrijf of gebaseerd zijn op de functie die je vervult. Heb je momenteel geen (vaste) baan? Dan volstaat het inbrengen van een praktijkopdracht namens of voor een bedrijf. 

Om je te begeleiden bij de praktijkopdracht kies je een eigen business coach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de businesscoach op www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/businesscoach.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Opleiding

De prijs van de HBO module bedraagt € 2.595,00. Je profiteert bij ons automatisch van een supervoordelige regeling, namelijk dat je géén 21% btw betaalt voor hoger onderwijs.

Financiering

Wil je voordeliger studeren? Er zijn verschillende interessante mogelijkheden en wettelijke regelingen om gebruik van te maken. Bekijk ze allemaal op www.suas.nl/financieringsmogelijkheden.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 173,62 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
  • Succeskit SUAS NL
  • Interactief e-book van Edumundo
  • Communicatie handboek (boek)

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 320,00 (excl. btw).

Kies je voor de avondvariant? Dan is de arrangementsprijs per avond € 40,00 (excl. btw) voor gebruik van de accommodatie en koffie/thee.

Programma

Business coach

Voor de start van je studie kies je je business coach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de business coach op https://www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Persoonlijk leerpad

Na je inschrijving vind je op de online leeromgeving de uitleg en de stappen om je persoonlijk leerpad te formuleren. Waarin wil jij op persoonlijk gebied gegroeid zijn aan het einde van deze module? Wil je groeien in leiderschap, in zelfvertrouwen om complexe situaties kansen te blijven zien? 

Module-opdracht

De module rond je af door het opleveren van een praktijkopdracht. Dit is een specifieke oplossing of advies, gebaseerd op de theorie uit de module en onderzoek dat je in de praktijk uitvoert. Je kunt deze opdracht in je eigen organisatie uitvoeren. Heb je je eigen adviespraktijk of ben je in-between-jobs? Dan kun je de opdracht uitvoeren bij één van je opdrachtgevers of je zoekt een maatschappelijke organisatie die behoefte heeft aan jouw bedrijfskundige expertise. 

Voorbereidingsopdrachten 

Na je inschrijving start je met de voorbereidingsopdrachten zoals het online kennismaken met je medestudenten, het doorlezen van inleidende hoofdstukken en het inventariseren van de huidige situatie rondom je module-opdracht. Deze voorbereidingsopdrachten vind je in de online leeromgeving. Ze helpen je bij de voorbereiding op de eerste bijeenkomst.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de HBO module bedraagt 13 weken. De module bestaat uit een online kick-off en 4 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 12 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de leeromgeving. Wil je liever de avond variant volgen? Dat kan!

Dagvariant:

Bijeenkomst 1 t/m 4:

  • 1 dag van 09:30 tot 17:30 uur

Avond variant:

Bijeenkomst 1 t/m 8:

  • 1 avond van 18:30 tot 22:00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze HBO module is 20 deelnemers.

Certificaat

Deze module wordt afgerond met een beroepsproduct, waarin je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast. Jijzelf en je organisatie hebben er direct baat bij! Bij een voldoende resultaat ontvang je een certificaat van SUAS.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Docenten

Docenten 

SUAS werkt met ruim 60 hoogleraren, professoren en professionals met zowel een rijke ervaring in de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw eigen werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw persoonlijke praktijksituatie.

Dit worden je docenten

  • Burcu Öztürk

    Saxion Enschede

    Burçu Öztürk is docent en onderzoeker Bedrijfskunde aan Saxion Enschede op het gebied van management, marketing en international business. Ook is ze schrijfster van het boek 'Verandermanagement', waarvan de 5e editie in 2020 verscheen. Ze behaalde haar Master diploma in Bedrijfskunde aan de universiteit van Nyenrode. Met meer dan tien jaar ervaring in het hoger onderwijs in projectmatig werken, communicatie en marketing, heeft ze een indrukwekkend trackrecord opgebouwd als een gewaardeerde bron van kennis en inspiratie.

  • Marc do Amaral

    Marc B. do Amaral heeft in 2012 een International MSc in Corporate Communication afgerond aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Gevolgde keuzevakken: Leadership & Communication, Advanced Reputation Management, Corporate Branding, Employee Communication, Organizational Identity en Corporate Social Responsibility. Zijn Master thesis omvat een literatuuronderzoek en case study over framing-technieken in issue management. Sinds 2013 heeft hij zijn eigen adviesbureau op het gebied van interne communicatie, organisatie-dialoog en communicatieklimaat.

  • Robert van Roermund

    Robert van Roermund heeft veel mooie uitdagingen mogen aangaan bij prachtige bedrijven. Van service dienstverlening tot financiële dienstverlening, van automotive tot zorg-gerelateerde activiteiten, van re-tail tot e-tail, van B2C tot B2B tot F2C. Kortom, van vele markten thuis. De laatste 5 jaar heeft hij zich vooral bezig gehouden met het opzetten en helpen uitbouwen van start-ups en scale-ups. “Ik heb erg veel zin om mede op basis van deze persoonlijke missie samen met mijn SUAS-collega's een relevante bijdrage te leveren aan de groei en ontwikkeling van de SUAS-klanten en cursisten”. Hij is voor het laatst afgestudeerd bij INSEAD Fontainebleau onder andere in ‘Finance for Executives’ en ‘Strategic Alliances & Partnerships’.

)

Nu starten met HBO module Marketing en communicatie

HBO module Marketing en communicatie

Verbinden en verbeteren zonder specialist te worden

  • Bepaal de strategische relevantie van marcom in je organisatie
  • Draag bij aan het “outside-in” klantdenken en behalen van concurrentievoordeel
  • Verbind en verbeter marketing en communicatie in jouw organisatie

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Susanne Beukes

Opleidingsadviseur

)