De Bachelor Bedrijfskunde kan in vier jaar worden afgerond en bestaat uit onderstaande acht fases.
Inleiding bedrijfskunde
Je leert over visie, strategie en marketing. Geeft richting aan wie je bent als professional, waar je staat en wat je wilt ontwikkelen. Daarnaast maak je een eerste organisatie-analyse. De exacte onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, vind je in de modulebeschrijving.
Inzicht in organisaties
Hoe hangt het ene proces samen met het andere? Hoe analyseer je een probleem? In deze module krijg je inzicht in de strategische en operationele aspecten van organiseren: gedrag, processen en resultaten. De exacte onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, vind je in de modulebeschrijving.
Data driven kwaliteit in organisaties
Je verdiept je in hoe de organisatie invulling geeft aan haar bestaansreden en strategie. We gaan daarbij in op innovatie en technologie en het belang van data en kennis. De exacte onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, vind je in de modulebeschrijving.
Inrichting van de organisatie
Deze module gaat over hoe je de organisatie zó inricht dat je van strategie tot executie komt. Wat vraagt dat van cultuur en ontwerp van organisaties, processen en producten? De exacte onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, vind je in de modulebeschrijving.
Innovatiekracht in organisaties
Je leert wat er nodig is voor continue innovatie. Daarbij ga je in op duurzame waardecreatie door het toepassen van verschillende modellen en methodieken, zoals design thinking en doorbraakdenken. De exacte onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, vind je in de modulebeschrijving.
Corporate Social Responsibility
Je leert hoe organisaties positief kunnen bijdragen aan hun (internationale) omgeving en toekomstige generaties. Daarbij onderzoek je bijvoorbeeld hoe de kernwaarden vertaald worden in de bedrijfsvoering en samenwerking met anderen. De exacte onderwerpen die tijdens de lesdagen aan bod komen, vind je in de modulebeschrijving.
Afstudeerrichtingen
Kies de richting waarin jij wilt afstuderen en door wilt groeien in de nieuwe economische werkelijkheid. Keuzerichting Management en Leiderschap, Commerciële Economie, Innovatie.
Afstudeerfase
Tijdens de hele Bacheloropleiding werk je aan onderdelen die je in je portfolio verzamelt. In de afstudeerfase werk je aan een praktijkgerichte afstudeeropdracht, waarmee je je opleiding afrondt.