Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Mastermodule Customer Insights

Mastermodule Customer Insights

Zet klantinzichten in om commercieel te groeien

  • Ontdek het belang van Customer analytics voor marketing en sales
  • Maak van Customer insights de sleutel tot effectieve marketing
  • Creëer meer resultaat en verkoop met Customer analytics

Bekijk alle details

Uitvoering
Mastermodule
Duur
3 dagen (12 weken)
Startmoment
Start al in september
Onderwerpen

Dit ga je leren in Mastermodule Customer Insights

Customer insights ofwel klantinzichten zijn de sleutel tot effectieve marketing. Als bedrijfskundige ben je geen marketing of dataspecialist, maar ben je wel goed op de hoogte van alle mogelijkheden die Customer analytics biedt. Je bent als bedrijfskundige in staat om op basis daarvan verbeteringen aan te dragen voor de inzet van Customer analytics. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Customer insights, Customer journey en Customer experience
  • Data driven organisaties
  • Wat data is en hoe je het in kunt zetten
  • Marketing analytics: analysemethoden en -technieken
  • Metrics en data visualisatie
  • Customer insights en privacy

Resultaten

  • Je adviseert over de wijze waarop de organisatie Customer analysis in kan zetten
  • Je leert hoe de Customer journey, marketing en commercie samen verbonden zijn
  • Je formuleert de doelstelling van de organisatie omtrent Customer experience
  • Je inspireert de organisatie naar de volgende stap in data volwassenheid
  • Je bent in staat om datatechnieken in te zetten in de commerciële strategie

Customer insights zijn onmisbaar voor commercieel succes

Voor wie?

Data speelt een onmisbare rol in succesvolle organisaties. Je versterkt de commerciële strategie van je organisatie door te werken op basis van Customer insights op basis van deze data. Laat Customer insights ook voor jouw organisatie werken. Specialiseer je in deze materie door deze module op masterniveau succesvol af te ronden.

[textfragment:Toelating_MKB]

Inhoud

Customer insights, Customer journey en Customer experience

In deze module komen niet alleen de verschillende termen aan bod, maar ook hoe je deze in de praktijk goed inzet en voor het commerciële succes van de organisatie laat werken. Want commercieel resultaat begint met goede klantinzichten. 

Data & data visualisatie

Data geeft veel inzicht in de klant en het koopproces. Je leert daarom hoe je data kunt verzamelen, analyseren en hoe je het in kunt zetten om de organisatiedoelen op het gebied van marketing en sales te realiseren. Data visualisatie is één van de technieken die hierin centraal staat.  

Customer insights en privacy

Een belangrijk risico bij Customer insights is privacy. Niet alle gegevens van klanten mag je verzamelen, opslaan en analyseren. Wat zijn de regels? En waar liggen de risico’s? Je zorgt dat er voldoende aandacht is binnen jouw organisatie voor de grenzen die hierin gesteld worden.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Opleiding

De prijs van deze mastermodule is € 2.950,00. Je profiteert bij ons automatisch van een supervoordelige regeling, namelijk dat je géén 21% btw betaalt voor hoger onderwijs.

Financiering

Wil je voordeliger studeren? Er zijn verschillende interessante mogelijkheden en wettelijke regelingen om gebruik van te maken. Bekijk ze allemaal op www.suas.nl/financieringsmogelijkheden.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 145,95 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
  • Succeskit SUAS NL
  • Databedreven marketing (boek)
  • Consumer Behaviour (book)

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. btw).

Kies je voor de avondvariant? Dan is de arrangementsprijs per avond € 40,00 (excl. btw) voor gebruik van de accommodatie en koffie/thee.

Programma

Business coach

Voor de start van je studie kies je je business coach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de business coach op https://www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Persoonlijk leerpad

Na je inschrijving vind je op de online leeromgeving de uitleg en de stappen om je persoonlijk leerpad te formuleren. Waarin wil jij op persoonlijk gebied gegroeid zijn aan het einde van deze module? Wil je groeien in leiderschap, in zelfvertrouwen om complexe situaties kansen te blijven zien? 

Module-opdracht

De module rond je af door het opleveren van een praktijkopdracht. Dit is een specifieke oplossing of advies, gebaseerd op de theorie uit de module en onderzoek dat je in de praktijk uitvoert. Je kunt deze opdracht in je eigen organisatie uitvoeren. Heb je je eigen adviespraktijk of ben je in-between-jobs? Dan kun je de opdracht uitvoeren bij één van je opdrachtgevers of je zoekt een maatschappelijke organisatie die behoefte heeft aan jouw bedrijfskundige expertise. 

Voorbereidingsopdrachten 

Na je inschrijving start je met de voorbereidingsopdrachten zoals het online kennismaken met je medestudenten, het doorlezen van inleidende hoofdstukken en het inventariseren van de huidige situatie rondom je module-opdracht. Deze voorbereidingsopdrachten vind je in de online leeromgeving. Ze helpen je bij de voorbereiding op de eerste bijeenkomst.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de Master module bedraagt 12 weken. De module bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 12 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de leeromgeving. Wil je liever de avond variant volgen? Dat kan!

Dagvariant:

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09:30 tot 17:30 uur

Avond variant:

Bijeenkomst 1 t/m 6:

  • 1 avond van 18:30 tot 22:00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze mastermodule is 20 deelnemers.

Certificaat

Deze module wordt afgerond met een beroepsproduct, waarin je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast. Jijzelf en je organisatie hebben er direct baat bij! Bij een voldoende resultaat ontvang je een certificaat van SUAS.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Docenten

Docenten 

SUAS werkt met ruim 60 hoogleraren, professoren en professionals met zowel een rijke ervaring in de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw eigen werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw persoonlijke praktijksituatie.

Dit worden je docenten

  • Marc do Amaral

    Marc B. do Amaral heeft in 2012 een International MSc in Corporate Communication afgerond aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Gevolgde keuzevakken: Leadership & Communication, Advanced Reputation Management, Corporate Branding, Employee Communication, Organizational Identity en Corporate Social Responsibility. Zijn Master thesis omvat een literatuuronderzoek en case study over framing-technieken in issue management. Sinds 2013 heeft hij zijn eigen adviesbureau op het gebied van interne communicatie, organisatie-dialoog en communicatieklimaat.

)

Nu starten met Mastermodule Customer Insights

Mastermodule Customer Insights

Zet klantinzichten in om commercieel te groeien

  • Ontdek het belang van Customer analytics voor marketing en sales
  • Maak van Customer insights de sleutel tot effectieve marketing
  • Creëer meer resultaat en verkoop met Customer analytics

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Ditty van der Elst

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou