Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Mastermodule Managing Data Driven Organizations

Mastermodule Managing Data Driven Organizations

Slim organiseren in een datagedreven wereld

  • Ontdek de waarde van datagedreven werken voor jouw organisatie
  • Zet data in ter ondersteuning van snelle besluitvorming en wendbaarheid
  • Ontwerp een succesvol transformatieplan naar een datagedreven organisatie

Bekijk alle details

Uitvoering
Mastermodule
Duur
3 dagen (12 weken)
Startmoment
Start al in april
Onderwerpen

Dit ga je leren in Mastermodule Managing Data Driven Organizations

Wat hebben de meest waardevolle bedrijven in de wereld met elkaar gemeen? Ze baseren al hun belangrijke beslissingen op data, analyse en onderzoek! Datagedreven organisaties onderscheiden zich van de concurrentie, omdat ze data op grote schaal beschikbaar stellen voor de hele organisatie. Hierdoor kan zij snel reageren op ontwikkelingen en zichzelf continu blijven verbeteren. Hoe zit dit bij jouw organisatie? 

In deze module leer je jouw organisatie helpen meer datagedreven te functioneren. Als professional speel je hierin een onderzoekende en verbindende rol. Hoe kun je data daadwerkelijk zó inzetten dat ze bijdragen aan het verbeteren van processen en klantbeleving? Welke technologie hoort hierbij? Maar ook: hoe zorg je ervoor dat datagedreven werken daadwerkelijk gaat leven in de hele organisatie?

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Strategische waarde van data voor organisaties
  • Datagedreven besluitvorming
  • Analytics, Data Science, Artificial Intelligence
  • Cultuur, leiderschap en alignment in datagedreven organisaties
  • Modellen voor samenwerking binnen een datagedreven organisatie
  • Organizational journey
  • Morele waarden en ethische overwegingen bij datagedreven organiseren

Resultaten

  • Je formuleert de strategische waarde van data en informatie voor organisaties
  • Je hebt inzicht in technologische toepassingen bij datagedreven besluitvorming
  • Je benoemt de belangrijkste bouwstenen van een datagedreven organisatie
  • Je identificeert aandachtspunten ter bevordering van een datagedreven cultuur
  • Je formuleert modellen voor samenwerking binnen een datagedreven organisatie
  • Je ontwerpt een organisational journey naar een datagedreven organisatie
  • Je formuleert aanbevelingen voor acceptatie en borging van een datagedreven strategie

Bouw aan een datagedreven organisatie

Voor wie?

Als bedrijfskundige geloof je in de meerwaarde van datagedreven werken binnen organisaties. Maar wat betekent dit voor de inrichting processen en aan welke knoppen kun je draaien om de organisatie in beweging te krijgen? Laat je voeden door actuele inzichten op het gebied van datadriven management en verzilver je kennis naar masterniveau.

[textfragment:Toelating_MKB]

Inhoud

Strategische waarde van data voor organisaties

De transformatie naar een datagedreven organisatie lukt alleen bij een duidelijke strategische en er voldoende urgentie. Je leert wat de toegevoegde waarde van data, analytics en research is voor de strategische besluitvorming. Ook verken je de mogelijkheden en toepassingen van datagedreven technologie in jouw organisatie.

Cultuur, leiderschap en alignment in datagedreven organisaties

Je krijgt strategische modellen aangereikt voor het inrichten van datagedreven organisaties en  aandachtspunten voor de bevordering van een datagedreven cultuur. Je formuleert aanbevelingen omtrent de inrichting van passende leiderschapsmodellen en de acceptatie en borging van de datagedreven strategie binnen de organisatie.

Samen werken en leren in een data-rijke omgeving

Datagedreven organisaties zijn succesvol door hun doorlopende kort-cyclische aanpak. Je ervaart hoe je agile kunt samenwerken en leert hoe je de empirische cyclus hierin toepast: denken, experimenten, leren en verbeteren.

Organizational journey

Hoe zorg je ervoor dat datagedreven werken in de hele organisatie daadwerkelijk gaat leven (cultuur, leiderschap, alignment en samenwerking)? In deze module ontwerp je een Organisational Journey die duidelijk maakt hoe jouw organisatie in een complexe snel veranderende omgeving de transformatie kan maken naar een datagedreven organisatie.

Morele waarden en ethische overwegingen bij datagedreven organiseren

Invoering van datagedreven werken vraagt om een kritische reflectie op de ethische vraagstukken  en een zorgvuldige omgang hiermee. Je verkent dilemma’s bij het verantwoord omgaan met data. Hoe gaat de organisatie om met thema’s als privacy, autonomie en vrijheid? En hoe verhouden deze zich tot de waarden van de organisatie?

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Opleiding

De prijs van deze mastermodule is € 2.950,00. Je profiteert bij ons automatisch van een supervoordelige regeling, namelijk dat je géén 21% btw betaalt voor hoger onderwijs.

Financiering

Wil je voordeliger studeren? Er zijn verschillende interessante mogelijkheden en wettelijke regelingen om gebruik van te maken. Bekijk ze allemaal op www.suas.nl/financieringsmogelijkheden.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 223,02 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
  • Succeskit SUAS NL
  • Data driven business transformation (book)
  • Becoming a data-driven Organisation (book)

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. btw).

Kies je voor de avondvariant? Dan is de arrangementsprijs per avond € 40,00 (excl. btw) voor gebruik van de accommodatie en koffie/thee.

Programma

Business coach

Voor de start van je studie kies je je business coach. Hij of zij werkt in je organisatie en is beschikbaar en bereid om je te begeleiden bij het uitwerken van je praktijkopdrachten. Kijk voor meer informatie over de rol en taken van de business coach op https://www.suas.nl/opleidingen-en-trainingen/business-coach.

Persoonlijk leerpad

Na je inschrijving vind je op de online leeromgeving de uitleg en de stappen om je persoonlijk leerpad te formuleren. Waarin wil jij op persoonlijk gebied gegroeid zijn aan het einde van deze module? Wil je groeien in leiderschap, in zelfvertrouwen om complexe situaties kansen te blijven zien? 

Module-opdracht

De module rond je af door het opleveren van een praktijkopdracht. Dit is een specifieke oplossing of advies, gebaseerd op de theorie uit de module en onderzoek dat je in de praktijk uitvoert. Je kunt deze opdracht in je eigen organisatie uitvoeren. Heb je je eigen adviespraktijk of ben je in-between-jobs? Dan kun je de opdracht uitvoeren bij één van je opdrachtgevers of je zoekt een maatschappelijke organisatie die behoefte heeft aan jouw bedrijfskundige expertise. 

Voorbereidingsopdrachten 

Na je inschrijving start je met de voorbereidingsopdrachten zoals het online kennismaken met je medestudenten, het doorlezen van inleidende hoofdstukken en het inventariseren van de huidige situatie rondom je module-opdracht. Deze voorbereidingsopdrachten vind je in de online leeromgeving. Ze helpen je bij de voorbereiding op de eerste bijeenkomst.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de Master module bedraagt 12 weken. De module bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 12 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de leeromgeving. Wil je liever de avond variant volgen? Dat kan!

Dagvariant:

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09:30 tot 17:30 uur

Avond variant:

Bijeenkomst 1 t/m 6:

  • 1 avond van 18:30 tot 22:00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze mastermodule is 20 deelnemers.

Certificaat

Deze module wordt afgerond met een beroepsproduct, waarin je het geleerde integraal op jouw eigen praktijk toepast. Jijzelf en je organisatie hebben er direct baat bij! Bij een voldoende resultaat ontvang je een certificaat van SUAS.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

Docenten

Docenten 

SUAS werkt met ruim 60 hoogleraren, professoren en professionals met zowel een rijke ervaring in de academische wereld als de praktijk. Zo ben je altijd verzekerd van de meest actuele wetenschappelijke inzichten en trends binnen het werkveld. Onze docenten bieden inhoudelijke verdieping op basis van up-to-date wetenschappelijke kennis en leggen steeds de relatie tussen de theorie en jouw eigen werkpraktijk. Op deze manier vallen werken en leren voor een belangrijk deel samen én kun je actuele wetenschappelijke inzichten vertalen naar krachtig handelen in jouw persoonlijke praktijksituatie.

Dit worden je docenten

  • Witek ten Hove

    Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

    Witek ten Hove is een ervaren professional op het gebied van datagestuurde bedrijfsoplossingen. Zijn expertise ligt in het snijvlak van business, wetenschap en data technologie. Met zijn combinatie van academische achtergrond en professionele ervaring, is hij een veelgevraagde consultant voor organisaties die streven naar digitale transformatie en optimalisatie van hun bedrijfsprocessen. Zijn benadering van data science vraagstukken is zowel pragmatisch als innovatief, waarbij hij academische gedegenheid en real-world toepassing naadloos integreert. Hij is een open innovation practitioner die regelmatig zijn inzichten en artikelen deelt over thema's op het gebied van data driven business en digitale innovatie.

  • John Smits

    John Smits inspireert al jaren studenten als het gaat om de regisseursrol op het snijvlak van IT & business. Het werken met nieuwe technieken, durven te pionieren en verandermanagement is voor hem een tweede natuur. Met de krachtige combinatie van IT-trainingen, IT-ervaring en een afgeronde MBA en accountantsopleiding voorziet hij het bedrijfsleven van strategisch advies. Hij deelt graag zijn kennis en coacht, inspireert, prikkelt en enthousiasmeert studenten graag op het gebied van digitale transitie en datagedreven werken. Als innovator is hij trainer en ontwikkelaar van onderwijsmateriaal op het gebied van Big Data, Business Intelligence, ICT, Data Analyse en FinTech.

)

Nu starten met Mastermodule Managing Data Driven Organizations

Mastermodule Managing Data Driven Organizations

Slim organiseren in een datagedreven wereld

  • Ontdek de waarde van datagedreven werken voor jouw organisatie
  • Zet data in ter ondersteuning van snelle besluitvorming en wendbaarheid
  • Ontwerp een succesvol transformatieplan naar een datagedreven organisatie

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Ditty van der Elst

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou