Hoofdfase
Innovatiekracht
Organisaties zetten wereldwijd in op innovatie, om verschillende redenen. Door te innoveren creëer je waarde voor klanten én werknemers, waardoor je een voorsprong neemt op de concurrentie. Hoe wordt innovatie onderdeel van het realiseren van de strategie? Door te werken aan de ontwikkeling van het innovatie-ecosysteem in jouw bedrijf!
Ethisch leiderschap
Goed leiderschap is ethisch leiderschap. Ethische leiders zijn integer naar zichzelf en hun medewerkers. Ze vertonen voorbeeldgedrag en dragen hun waarden over op medewerkers en de organisatie. In deze mastermodule ontwikkel je een moreel kompas, dat je leert toepassen op zaken als risicobeheer, relatiemanagement en innovatie.
Risicomanagement in verandering
Risicomanagement biedt organisaties de mogelijkheid snel te anticiperen op risico’s en kansen in deze complexe en snel veranderende wereld. In deze mastermodule leer je interne en externe analyses maken, ontwikkel je een eigen visie en ontwerp je een overall Risk Management Framework voor jouw organisatie.
Organisational design
Hoe richt je een organisatie zo in dat cultuur en gedrag positief beïnvloed worden, met efficiënte processen en resultaten tot gevolg? Hoe creëer je een wendbare organisatie die continu in kan spelen op de veranderende context? Je krijgt actuele inzichten en leert ze toepassen op jouw eigen situatie.
Praktijkgericht onderzoek
Hoe zet je praktijkgericht onderzoek in bij innovatie in jouw organisatie? In deze mastermodule krijg je onderzoeksmethoden en -vaardigheden aangereikt om te komen tot een onderbouwde implementatie en borging van innovatie. Je werkt aan een concreet innovatieproject en gebruikt de opgedane kennis rondom innovatievermogen, risicomanagement, organisatiestructuur en ethiek.
Afstudeerfase
Commercial Strategy and innovation
In deze module leer je methoden om de transitie naar nieuwe businessmodellen commercieel én organisatorisch vorm te geven. We kijken op het niveau van een organisatie-eenheid (divisie, werkmaatschappij, zelfstandige onderneming), gaan in op hoe je langetermijndoelstellingen realiseert en hoe je je onderscheidt van de concurrentie.
Customer Insights
Customer insights, ofwel klantinzichten, zijn de sleutel tot effectieve marketing. Als bedrijfskundige ben je geen marketing- of dataspecialist, maar wél goed op de hoogte van alle mogelijkheden die customer analytics biedt. Straks ben je in staat op basis daarvan verbeteringen aan te dragen.
Examendossier
Tijdens de afstudeerfase werk je aan de opbouw van een examendossier. Je krijgt kennis en vaardigheden aangereikt op het gebied van onderzoeksmethodologie en -rapportage. Je voert zelf een praktijkgericht onderzoek uit, deelt kennis en ervaringen met studiegenoten onder begeleiding van een expert en ontwikkelt jezelf tot een professional Master.