Organisatietheorie en strategisch HRM
In deze basismodule krijg je inzicht in het functioneren van organisaties, in relatie tot de omgeving, en in de ontwikkeling van de medewerker daarbinnen. Wij adviseren je om de masteropleiding met deze module te starten.
Psychologie van mensen in organisaties
Mensen bepalen het succes van een organisatie. Hun mogelijkheden om te kunnen omgaan met veranderingen, creatieve oplossingen te bedenken en samen te werken zijn daarbij cruciaal. In deze basismodule staan daarom de psychologische processen van de mens centraal.
Psychologie en verandermanagement
Organisaties zijn constant in beweging. Het aanpassen van een organisatie aan veranderende omstandigheden is een complex proces, dat vraagt om complexiteit. Zowel van het management als van de medewerker. In deze specialisatiemodule Psychologie en verandermanagement leert u welke inzichten, diagnostische instrumenten en aanknopingspunten belangrijk zijn bij organisatieverandering.
Inrichting van kwaliteitsmanagement:
De toepassing van kwaliteitsmanagement in jouw dagelijkse praktijk is de kern van deze module. Dankzij theoretische handvatten krijg je inzicht in de specifieke kenmerken en methoden van kwaliteitsmanagement binnen de verschillende bedrijfsfuncties en organisatorische contexten.
Onderzoek in organisaties
In deze module staan de methodologie en de opzet van jouw thesis centraal. Je leert op een verantwoorde manier rapporteren over de bevindingen van jouw onderzoek. Je sluit de module af met jouw onderzoeksopzet voor de thesis.
Kijk voor de onderwerpen van de verschillende keuzemodules in de desbetreffende modulebeschrijving :
- Professioneel adviseren
- Teamcoaching en groepsinterventies
- Professionele conflictbemiddeling
Masterthesis
Je voert zelf onderzoek uit, binnen een deelaspect van het vakgebied Organisatiekunde, en je schrijft een methodologisch verantwoorde masterthesis. Dit onder begeleiding van jouw persoonlijke thesisbegeleider. Hierna ken je de verschillende benaderingen en technieken voor kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Bovendien kun je de onderzoeksresultaten schriftelijk en mondeling helder overbrengen.