Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Overtuigend klantgericht schrijven

Overtuigend klantgericht schrijven

Zo schrijf je wat jíj wil zeggen en de klant wil horen

  • Maak voltreffers van je e-mails en brieven voor klanten
  • Houd tijd en energie over dankzij een slimme en efficiënte schrijfaanpak 
  • Spreek de taal van je klant en overtuig meer lezers met minder woorden

Bekijk alle details

Uitvoering
Training
Duur
1 dag
Startmoment
Start al in december
Onderwerpen

Dit ga je leren in Overtuigend klantgericht schrijven

In deze praktische training besteden we aandacht aan korte teksten gericht aan klanten, zoals e-mails, brieven en social posts. Wat maakt een chat, tweet of mail klantgericht? Hoe bereik je je doel bij de klant? Door te oefenen met door jou geschreven teksten en e-mails die je zelf als klant hebt ontvangen, kom je hierachter. 

Je werkt op je eigen laptop, en stap voor stap kijken we naar de opbouw en structuur van verschillende soorten teksten. Je oefent onder andere aan de hand van een gemeenschappelijke casus, een chatsessie en het schrijven van een bericht voor social media. Al doende leer je bondig en klantvriendelijk formuleren. 

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is klantgericht schrijven?
  • Hoe bouw je je tekst op? 
  • Hoe start je je tekst en hoe rond je af?
  • Hoe stem je af op je klant en tref je de juiste toon?
  • Wat is het effect van alinea’s en koppen en hoe zet je deze optimaal in?
  • Wat zijn de grootste verschillen in schrijven voor de diverse media?

Resultaten

  • Je weet wat je klant bezighoudt en speelt hier met je teksten actief op in 
  • Je schrijft vlot en zelfverzekerd door de goede structuur toe te passen
  • Je mikt met bondige e-mails en berichten direct op de lezer en bereikt je doel
  • Je schriftelijke klantcontact leidt tot meer omzet en betrokkenheid
  • Je draagt actief bij aan het verbeteren van de klanttevredenheid

Schiet in de roos met een klantgerichte tekst

Voor wie?

Met doelgerichte teksten wil je jouw klanten tevreden stellen. Je informeert en communiceert veel via e-mails, brieven, chats en reacties op social media. Om klanten te overtuigen en tegelijkertijd een goed visitekaartje van je organisatie te zijn, is een correcte tekst nodig. Die ook nog eens aanspreekt dankzij een goede structuur en de juiste toon. Maar hoe schrijf je die?

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

De trainingsprijs is € 795,00 (excl. 21% btw).

Betaal je de opleiding zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 874,50.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 75,52 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Succeskit SUAS NL
  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
  • Check je e-mail en brief (boek)

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 80,00 (excl. btw).

Programma

Start- en eindmeting

Deze training maakt jou sterker. Hoe we dat kunnen garanderen? Voor aanvang vul je een Ontwikkeldoelenscan in en ontvang je een persoonlijk rapport. Hierdoor weet je precies: Waar sta je? Wat zijn je doelen? En wat heb je nodig om daar te komen? Met hulp van de trainer ga je heel gericht en gefocust aan de slag met jouw ontwikkeling. En haal je er dus het maximale uit. Na afloop volgt een eindmeting. Deze Persoonlijke Ontwikkelingsscan geeft opnieuw een uitgebreid rapport. Zo is glashelder hoe je bent gegroeid, maar ook op welke punten je jouw ontwikkeling (zelfstandig) kunt vervolgen.

Leerdag

De training bestaat uit een online kick-off en 1 bijeenkomst van 1 dag.

Bijeenkomst:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 14 deelnemers.

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van SUAS. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen


Wat anderen over Overtuigend klantgericht schrijven zeggen

Ervaringen

8,4 van de 10

8,4 uit 24 ervaringen

Bekijk alle ervaringen

)

Nu starten met Overtuigend klantgericht schrijven

Overtuigend klantgericht schrijven

Zo schrijf je wat jíj wil zeggen en de klant wil horen

  • Maak voltreffers van je e-mails en brieven voor klanten
  • Houd tijd en energie over dankzij een slimme en efficiënte schrijfaanpak 
  • Spreek de taal van je klant en overtuig meer lezers met minder woorden

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Prisca Egter van Wissekerke

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou