Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud
Praktische online marketing
9,0 van de 10

9 uit 2 ervaringen

Praktische online marketing

Bereik optimale conversie met de juiste marketingmix

  • Bereik de klant beter door een optimaal gebruik van online media
  • Verbeter je (digitale) marketingstrategie met een grotere online bijdrage
  • Creëer een succesvolle online marketingcampagne

Bekijk alle details

9,0 van de 10

9 uit 2 ervaringen

Uitvoering
Training
Duur
3 dagen (9 weken)
Startmoment
Start al in maart
Onderwerpen

Dit ga je leren in Praktische online marketing

Een online marketingcampagne behaalt het sterkste resultaat als je de marketingmix optimaal inzet. Van DM, emailmarketing en affiliate marketing tot social media, (Google) Ads, SEO en SEA: een campagne moet je (potentiële) klant bereiken en een hoge conversie creëren. Door online media op elkaar af te stemmen, zorg jij voor een belangrijke bijdrage aan de (digitale) marketingstrategie van jouw organisatie.

In deze opleiding leer je alles over de verschillende online mediakanalen. Hoe pas je ze toe om aan te sluiten bij de wensen van de klant en de beste conversie te krijgen? Je gaat nadenken over doelstellingen en KPI’s, inzet van online media en bedenkt je eigen campagne. Het doel is daarmee een zo hoog mogelijke conversie te behalen.

Je sluit de opleiding af met een presentatie over jouw actieplan online media. Met de vele inzichten en tips weet jij na afloop jouw plan op een impactvolle manier over te brengen aan je collega’s in je eigen praktijk. Zo zorg je voor betrokkenheid en vergroot je het draagvlak voor jouw plan.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Online media- en campagneplanning
  • Google Ads voor display, social en video
  • Emailmarketing
  • Sociale media
  • Conversieoptimalisatie
  • Een online actieplan voor jouw online marketingcampagne

Resultaten

  • Je vertaalt kennis over online mediakanalen naar je eigen organisatie
  • Je weet welke media je kunt inzetten om jouw organisatiedoelen te behalen
  • Je kiest uit de verschillende online media en maakt de juiste marketingmix
  • Je stemt de verschillende online media af op de behoefte van de klant
  • Je zet de klant centraal in je marketingcampagne
  • Je ontwikkelt een online actieplan om de klant beter te bereiken
  • Je kan je online actieplan met impact presenteren

Maak van jouw online marketingcampagne een succes!

Voor wie?

Je wilt leren sociale media, online advertising en andere online media optimaal in te zetten in (online) marketingcampagnes. Jouw doel is jouw klant online beter te bereiken en op die manier de conversie te verhogen. Deze opleiding is geschikt voor startende marketingprofessionals en marketeers die zich meer willen specialiseren in online campagnes en zelfstandigen die willen werken aan hun online actieplan.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

De trainingsprijs is € 1.750,00 (excl. 21% btw).

Betaal je de training zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 1.925,00.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 103,30 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
  • Succeskit SUAS NL
  • De Online Marketing Tornado (boek)

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. btw).

Programma

Online kick-off

In de online kick-off op de leeromgeving worden jouw leerdoelen en werkcontext in kaart gebracht. Een aantal dagen voor aanvang van de training start je met de eerste opdrachten.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 9 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 3 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de leeromgeving.

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Diploma

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van SUAS. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen

)

Nu starten met Praktische online marketing

Praktische online marketing

Bereik optimale conversie met de juiste marketingmix

  • Bereik de klant beter door een optimaal gebruik van online media
  • Verbeter je (digitale) marketingstrategie met een grotere online bijdrage
  • Creëer een succesvolle online marketingcampagne

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Meta Mosel

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou