Ga naar het hoofdmenu Ga naar de inhoud

Strategische marketing

Verbeter de marketingstrategie van je organisatie

  • Ontwikkel een succesvollere marketingpropositie die aansluit op jouw klant
  • Breng marketingstrategie, nieuwe businessmodellen en purpose samen
  • Laat jouw marketingstrategie beter aansluiten op de ondernemingsstrategie

Bekijk alle details

Uitvoering
Training
Duur
3 dagen (9 weken)
Startmoment
Start al in februari
Onderwerpen

Dit ga je leren in Strategische marketing

Een succesvolle marketingstrategie biedt je klanten toegevoegde waarde, creëert onderscheidend vermogen en zorgt voor synergie tussen verschillende aspecten. Door de razendsnelle digitale ontwikkelingen wordt marketing steeds ingewikkelder en specialistischer. Nieuwe businessmodellen spelen hierbij een grote rol. Tegenwoordig gaat elk bedrijf verder dan zijn kernactiviteiten en investeert in het opbouwen van relaties en binding met de klanten.

Tijdens deze korte marketing strategie opleiding ontwikkel je een nieuw businessmodel dat in lijn ligt met de organisatiestrategie. Deze is innovatief en speelt in op de klantbehoeften. Door andere stappen erin te zetten creëer je nieuwe waarde voor je organisatie. Je leert resultaten te behalen met je marketingstrategie, terwijl je op de hoogte blijft van zowel interne als externe ontwikkelingen.

Daarna volgt nog een belangrijke stap: hoe overtuig je collega’s om jouw advies op te volgen? Tijdens de Strategische marketing training krijg je praktische tips en handvaten om een overtuigend advies te formuleren. Zo voel jij je sterk en zeker wanneer jij je collega's overtuigt van je marketingstrategie en businessmodel.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Marketing is in beweging, wat verandert er?
  • Veranderende businessmodellen
  • De maatschappelijke context van jouw organisatie
  • De toekomst van marketing
  • Aandachtspunten voor jouw marketingstrategie

Resultaten

  • Je weet wat er de laatste jaren zoal veranderd is op het gebied van marketing
  • Je kent de ins en outs van diverse businessmodellen
  • Je implementeert een nieuw businessmodel vanuit de behoefte van de klant
  • Je ontwikkelt een actuele, realistische en succesvolle marketingstrategie
  • Je sluit jouw marketingstrategie aan op de ondernemingsstrategie
  • Je maakt de doorvertaling naar de impact van de strategie op de organisatie
  • Je weet hoe je jouw marketingstrategie in de toekomst kunt bijstellen

Waarde creëren met een nieuw businessmodel

Voor wie?

Als marketingprofessional is jouw doel je succesvolle en innovatieve marketingstrategie vernieuwend te houden. Deze strategie moet nauw aansluiten bij de bedrijfsstrategie, met als doel de kans op succes maximaliseren. De Strategische marketing training is bedoeld voor marketingdirecteuren, marketingmanagers en andere professionals die betrokken zijn bij de ontwikkeling en verbetering van marketingstrategieën.

Kosten

De totale prijs is opgebouwd uit de volgende componenten:

Training

De trainingsprijs is € 2.145,00 (excl. 21% btw).

Betaal je de training zelf? Dan profiteer je automatisch van een supervoordelige regeling. Je betaalt namelijk géén 21% btw, maar slechts een toeslag van 10%. Je prijs is dan € 2.359,50.

Materiaal

De prijs voor het lesmateriaal is € 137,20 (excl. btw). Je krijgt hiervoor:

  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving
  • Succeskit SUAS NL
  • Marketingstrategie (boek)

Arrangement

De prijs voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en een uitgebreid lunchbuffet is in totaal € 240,00 (excl. btw).

Programma

Online kick-off

In de online kick-off op de leeromgeving worden jouw leerdoelen en werkcontext in kaart gebracht. Een aantal dagen voor aanvang van de training start je met de eerste opdrachten.

Leerdagen

De totale doorlooptijd van de training bedraagt 9 weken. De training bestaat uit een online kick-off en 3 bijeenkomsten van 1 dag. Je tijdsinvestering is circa 3 uur aan zelfstudie per week: theorie- en praktijkopdrachten via de leeromgeving.

Bijeenkomst 1 t/m 3:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur

Deelnemers

De maximale groepsgrootte van deze training is 12 deelnemers.

Diploma

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een diploma van SUAS. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd instituutsdiploma in huis.

Incompany

Staan meerdere collega's voor dezelfde uitdaging? Dan is 'incompany' de ideale optie. Deze opleiding of training kan namelijk ook binnen jouw organisatie worden georganiseerd. Ons gespecialiseerde zusterbedrijf Relevance zal dit maatwerktraject samen met jou ontwikkelen. Relevance past de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

Pluspunten van Incompany

  • Efficiënt - Je brengt in één keer de kennis en competenties van complete teams naar een hoger niveau.
  • Hoog rendement - De specifieke leerdoelen en -wensen van jouw collega's staan centraal.
  • Borging - We maken gebruik van actuele praktijksituaties voor optimale borging van leerdoelen.
  • Altijd - Jij bepaalt het moment waarop we de opleiding of training organiseren.
  • Overal - We organiseren de opleiding of training waar jij wil. Binnen of buiten je organisatie.

Advies aanvragen


Wat anderen over Strategische marketing zeggen

Ervaringen

8,3 van de 10

8,3 uit 8 ervaringen

Bekijk alle ervaringen

)

Nu starten met Strategische marketing

Strategische marketing

Verbeter de marketingstrategie van je organisatie

  • Ontwikkel een succesvollere marketingpropositie die aansluit op jouw klant
  • Breng marketingstrategie, nieuwe businessmodellen en purpose samen
  • Laat jouw marketingstrategie beter aansluiten op de ondernemingsstrategie

Vragen of advies nodig?

Klik op onderstaande links om hulp te ontvangen

Judith Hoogkamp

Opleidingsadviseur

)

Gerelateerde opleidingen

Deze opleidingen zijn misschien ook wat voor jou